Posledné 2 miesta
Hodnotová komunikácia a sila pozitívnych naratívov
Tréning má za cieľ vybaviť účastníkov zručnosťami, ktoré využijú pri pútavej a efektívnej komunikácii kľúčových hodnôt organizácie. V kurze si predstavíme a budeme precvičovať pracovné postupy, akými sú hľadanie a využívanie pozitívnych naratívov, autentická komunikácia, ale aj výber správneho nositeľa informácie, či prepájanie sa so spriaznenými partnermi. Pozrieme sa na to, ako komunikácia naratívov pretvára spoločnosť a ako ich využívajú účinné kampane. Hovoriť budeme aj o rizikách komunikácie, ako ich vyhodnocovať a na čo dávať pozor.
Z čoho čerpajú silu dezinformácie? Viete na akých základných aspektoch ľudskej prirodzenosti stavajú? Túžba niekam patriť, potreba nevytŕčať, a to všetko s využitím strachu, hnevu, či empatie… Počas tréningu preskúmame v čom spočíva sila negatívnych naratívov a ich vplyv na spoločnosť. V praktickej časti využijeme zistenia a ďalšie konkrétne odporúčania pri práci s vlastnými pozitívnymi naratívmi. Vyskúšame si ako s nimi pracovať v príbehoch, fotografiách a inej komunikácii.
Žijeme v období neistoty a názorovej vyhrotenosti. V tejto atmosfére sa dezinformácie šíria rýchlejšie ako huby po daždi. Naša spoločnosť je hlboko polarizovaná a verejná diskusia vyhrotená aj v dôsledku pôsobeniu škodlivých naratívov. Nemusíme však zostať pasívni. Našou komunikáciou môžeme podporovať vlastné hodnotové rámce a ponúkať inkluzívne a prepájajúce vnímanie citlivých tém, ale aj autentické a silné hodnotové vyjadrenia.
Program tréningu zahŕňa:
- čo sú to naratívy v kontexte dezinformácií a prečo fungujú
- ako naratívy dokážu oslabovať našu spoločnosť
- hodnotová komunikácia: definovanie cieľov komunikácie podľa toho, či potrebujeme zmeniť alebo rozvinúť postoje, informácie alebo spoločenské normy
- ako rozširovať naše “my” a ďalšie stratégie stavania pozitívnych naratívov
- pohľad na riziká a ako im predchádzať
- aplikovanie získaných informácií pre potreby vlastnej organizácie
- hľadanie vlastných nápadov do online komunikácie, blogov, podcastov či kampane
Každý účastník bude mať príležitosť uvažovať o pozitívnych naratívoch a ich využití vo vlastnej praxi. Odíde s nápadmi a porozumením základných komunikačných stratégií pre ich bezpečné využitie.
Kurz je jednodňový. Účastníci kurzu získajú zoznam podpornej literatúry vrátane linkov na online zdroje a videá, certifikát a prezentáciu.
Pozrite si ďalší kurz lektorky Ľubice Stanek - Ako dosiahnuť zmenu pomocou Storytellingu od A po Z.